Podglądanie przyrody

Wmawia się nam, że musimy ciągle biec do przodu, wypracować sukces, tony kasy i status społeczny. Inaczej będziemy nieszczęśliwi i zostaniemy w tyle za szczurami w wyścigu. Zapominamy o prostych rzeczach, o których jeszcze pamiętali nasi dziadkowie albo rodzice. Smak, dotyk, czyjś uśmiech, spacer poza miastem, zachwycanie się małym kwiatkiem. Ja staram się o tym pamiętać. Dlatego fotografowanie przyrody jest jednym z moich ulubionych zajęć, ale zwykle jest to fauna i na tyle statyczna, że zdjęcia często po prostu same wychodzą bez mojej ingerencji. Dziś jednak postawiłam sobie bardziej ambitne zadanie – sfotografować ptaki. Był to nie lada wyczyn, gdyż wybór padł na sikorki, które najczęściej przylatują na mój balkon. Są one bardzo płochliwymi ptakami, dlatego próby ich fotografowania nie należą do najłatwiejszych. Każde przesunięcie firanki, czy moje przysuwanie się do szyby było dla nich sygnałem do opuszczenia tego miejsca. Jednak cierpliwość popłaca i udało mi się co nieco uchwycić.

DSC09117 DSC09125 DSC09137 DSC09147 DSC09152

5 thoughts on “Podglądanie przyrody

Skomentuj

