Zainwestuj w aparat

Lubię ładne rzeczy, ale gadżeciarstwo nie jest moim zamiłowaniem, jednak jest jeden sprzęt, który do tej pory zapewnił mi wiele rozrywki i ta przygoda trwa już kilka lat. Jako prezent na zakończenie studiów kupiłam sobie aparat cyfrowy. Wcześniej nie miałam do czynienia z zaawansowaną techniką fotograficzną, a do robienia zdjęć służył mi stary Kodak, w którym na efekt końcowy zdjęcia czekało się w niepewności aż do chwili odebrania zdjęć od fotografa. Toteż przerzucenie się na nowy sprzęt było krokiem milowym dla mnie. Wybór spośród wielu marek i modeli nie był łatwy, ale w wyborze pomogła mi koleżanka. Nie kupiłam bardzo profesjonalnego sprzętu, nie wybierałam wśród lustrzanek i modeli powyżej kilku tysięcy złotych. Przeznaczeniem miały był głównie wycieczki, a najważniejszym czynnikiem, to to, aby nie był za wielki ani za ciężki, dzięki czemu poręcznie można by go wyjąć z torebki i subtelnie zrobić zdjęcie np. z ukrycia. Nie chodzi tu o to, że jestem jakimś paparazzi, śledzącym celebrytów. Chciałam mieć jednak na tyle mały aparat, aby nie zajmował połowy plecaka i tym nie nadwyrężał za bardzo mojego kręgosłupa. Z całą pewnością Sony Cybershot coś tam coś  to jak dotąd mój najlepszy zakup, przez wiele miesięcy od zakupu fascynowało mnie robienie zdjęć prawie wszędzie, gdzie się obracałam. Do tej chwili pasjonuje mnie uchwycenie ładnego widoku, czy ludzi w ich codziennych czynnościach. To pasja i próba przekazywania emocji bez słów, tylko za pomocą obrazów. Dzięki temu rozwija się spostrzegawczość, uczymy się cierpliwości i poświęcenia, a zdjęcia to też jedyny najskuteczniejszy sposób na uchwycenie wspomnień, które nie wyblakną z czasem tak jak zapiski w naszej pamięci. A wracanie do zdjęć to cudowne chwile. Poprawia mi się humor, gdy oglądam zdjęcia przez siebie zrobione.

Jednak zdaję sobie sprawę, że nie jestem profesjonalnym fotografem, a takie pojęcia jak migawka, przesłona, czas naświetlania, filtry itd. są mi prawie obce. Nie umiem też podrasowywać ich w programach graficznych. Wierzę jednak w jedno stwierdzenie: ,,Amatorzy martwią się sprzętem, profesjonaliści światłem, a artyści robią zdjęcia ” 🙂

DSC00471 DSC00608 DSC00612 DSC00938 DSC01451 DSC01714

DSC00065

DSC00808 DSC00240 DSC09795

 

Skomentuj

